lördag 19 mars 2011

Fotbollsbetting: Nürnberg ångar på i bundesliga

Efter att ha spenderat en del tid med att kolla igenom lördagens matcher fastnade jag till slut för en match i Bundesliga mellan Nürnberg - Werder Bremen. Annars tycker jag att utbudet var ganska dåligt. Det flesta matcherna som jag kollade igenom lite noggrannare var just i Tyskland och hade inte spelbolagen insett att över och under oddsen på Bayern och Nice i tidigare matcher hade varit felaktiga hade det nog även blivit en slant på någon av deras matcher. Men nu har jag försökt att bli extremt selektiv och då blir det bara en match denna lördagen.

Dagens speltips:

Nürnberg - Werder Bremen 1 (Draw no bet) till 1.67 på Nordicbet, 3 % insats (74 kr)
Nürnberg som började svagt efter vinteruppehållet med förlust mot M'gladbach hämtade sig sedan och har i ligan efter det 8 raka matcher utan förlust, 6 vinster och 2 oavgjorda. I de senaste 3 matcherna har man saknat deras viktiga forward Julian Scheiber, som kommer vara borta en längre tid, men i hans frånvaro har andra spelare klivit fram. Senast nickade svensken Per Nilsson in 2-1 på övertid borta mot Wolfsburg bland annat. Bremen verkar nu börja hitta formen dock och lite otursamt spelade man oavgjort mot M'gladbach i senaste omgången. Innan dess lyckades man vinna mot ett ganska svagt Freiburg. Däremot är Nürnberg ett mycket bättre lag än Gladbach och Freiburg och till match saknar även bortalaget ordinarie. mittbacken Sebastian Prödl och det blir intressant att se hur man formerar om backlinjen. Jag har svårt att se Bremen vinna.

Summa: "2466 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar