tisdag 17 maj 2011

Bissens Betting: Veckorekar

Helgen som gick svek United, men Milan handicap -1 gjorde jobbet till 2.35 x pengarna, dessvärre rekade jag aldrig den här på Bettinggurun.

Lite snabba rekar nu i veckan. Utbudet är sådär men har ändå hittat en del intressanta spel.
Väljer att redovisa tre, som jag ser det säkra matcher.

Börjar med en repris på FA Cup finalen då Man City möter Stoke igen, hemma på City of Manchester Stadium.
City slåss om en direktplats till Champions League och jag är säker på att dom inte vill missa denna chans. City har nu allt i egna händer, 2 raka vinster och man tar över 3 platsen i ligan från Arsenal som förövrigt tappat allt nu på slutet(!).
City kommer komma grymt motiverat och har en bra känsla efter FA Cup segern senast, man vill ännu en gång visa alla kritiker att man verkligen har något på gång och att man hör till de stora lagen.
Kan inte se annat en vinst i denna match för ett hel taggat City mot ett kanske revanchsuget(?) men ändå omotiverat Stoke (om man kollar tabell läget).

Man City-Stoke 1 @ 1.45 hämtas på Expekt.

Hel portugisisk Europa League final nu på onsdag mellan Porto och Braga.
Kan inte se annat än att Porto kommer köra över stackars Braga på onsdag.

Braga som tagit sig till final genom att vara pålitligt hemma och släppa till ytterst lite bakåt. Mot Porto brukar man ha det väldigt svårt och får det svårt att stå emot i Dublin där finalen spelas.
Senaste 10 matcherna mellan lagen har slutat med 7 Porto vinster 1 oavgjord och 2 Braga vinster.

Falcao avgör efter passning av Hulk. Matchen slutar 2-1 till Porto.

Porto-Sporting Braga 1 @ 1.50 Betsafe

Iår är Åtvidaberg tillbaka i Superettan efter ett år i allsvenskan. Åtvid har bra, har en väldigt bred trupp och skall ses som en av favoriterna i årets serie.

Man har på de senaste tre matcherna inte släppt in ett mål, 10-0 på de senaste 3 matcherna imponerar stort.

På onsdag möter man nykomlingen Värnamo som gjort det helt okej. Man har 1 vinst och 4 kryss samt en förlust men jag tror man kommer få en negativ reaktion här och får åka hem med 0 poäng i bagaget.
Jag väljer den raka ettan till fina 1.50 samt Åtvidaberg vinner utan att släppa in nått mål.
Åtvidaberg-Värnamo 1 @ 1.50 på Betsafe.
Åtvidaberg to win to nil 1 @ 2.15 på Betsafe

Jag går in hårt på alla tre.
Rygga om ni vågar.

Ni följer mina spel här: http://www.spreadsheet.se/bissmarksbet


2 kommentarer:

  1. City satt snyggt! Letar själv odds på Porto men vill minst ha 1.50 för att jag ska slå till.

    SvaraRadera