fredag 1 juli 2011

Blåvittbetting: Inför Syrianska FC - IFK Göteborg

Match: Syrianska FC - IFK Göteborg
Förslag: under 2.5 mål
Odds: 1.79, BetFair

Troliga startelvor:
Syrianska FC(4-2-3-1): Miller- Özdemirok, Jawo, Saglik, Perreira - Saleh , Elia - Zatara, Oyal, Touma - Felic
IFK Gbg(4-2-3-1): Sandberg - E. Lund, K. Svensson, H. Jonsson, Dyrestam - Bjarnason,  J. Johansson - Sana, A. Drugge, Valgardsson - Söder

Analys:
Svårt att tippa startuppställningar då båda lagen saknar framträdande spelare. I Syrianska saknas bland annat Barsom, Arneng och Sleyman på skadelistan samt så är Peter Ijeh avstängd och i IFK sticker självklart Tobias Hysén, Stefan Selakovic och Sebastian Ericsson  ut mest. Niklas Bärkroth och Joel Allansson som tidigare gjort matcher på Blåvitts  högerflank är även dom otillgängliga till denna match. Jag tror dock att lagen kommer starta något sånär som ovan. Jonas Olsson gör nog klokast i att spela Kalle Svensson pga Hjalmar Jonssons och Mikael Dyrestam storlek i jämförelse med den store Dinko Felic som antagligen spelar ensam på topp i Peter Ijehs frånvaro i hemmalaget. Jag tror Drugge får tillbaka platsen som offensiv mitt istället för Hannes Stiller som inte direkt tillförde något i senaste förlustmatchen bort mot Gefle. Drugge som gjorde en finfin insats i cupmatchen mot Djurgården då han tvingades ta ansvar och det behövs för blåvitt imorgon. I Syrianska kan jag tänka mig att Sharbel Touma går in som offensiv mitt bakom Felic, men det är svårt att Sia om. Finns många andra stora frågetecken som att Söder kanske spelar yttermitt i IFK och att kanske, kanske till och med Pär Ericsson får starta. Hur som helst tror jag på relativt dåligt spel från båda lagen med tanke på saknaden av vissa spelare. Jag ser även mycket spel på mittplan och inte särskilt mycket målchanser därav detta förslag. Laget med störst vilja kommer att vinna.

Spreadsheet på blåvittbettingen:
http://www.spreadsheet.se/ifkgoteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar