fredag 8 april 2011

Blåvittbetting: Inför IFK Göteborg - Häcken

Match: BK Häcken - IFK Göteborg  
Förslag: över 2.5 mål
Odds: 2.38, BetFair

Troliga startelvor:
Häcken (4-2-3-1): Källqvist, Marek - Wahlström - Östberg - Arkivou, Bjurström - Karlsson, Henriksson - Chibuike - Makondele, Ranegie
IFK (4-2-3-1): Sandberg, A. Johansson - Sigurdsson - H. Jonssson - Valgardsson, S. Eriksson - J. Johansson, Selakovic - Drugge - Sana, Hysén

Analys:
Häcken laguppställningen lär vara samma som mot Elfsborg, däremot är den blåvita laguppställningen lite osäker. Säkert är att Kalle Svensson missar matchen och frågetecken finns kring Markus Sandberg, Mikael Dyrestam, Hjalmar Jonsson, Sebastian Eriksson och Tobias Hysen. Jag tippar på att alla utom Mikael Dyrestam spelar. Bland de offensiva mitfältsplatserna tror jag att Selakovic återfår sin position då han är frisk och efter en pigg andra halvlek av Tobias Sana senast tror jag han får starta till förmån för Sveriges största talang, Robin Söder. Annars brukar matcherna på hisingen mellan Häcken och IFK bli målrika. De senaste matcherna har slutat 1-5, 4-1, 1-4, 3-1, 3-0 och man får gå tillbaka till 1998 för att hitta en match som slutade under 2.5 mål (1-1). Jag tror på två lag som kommer att attackera, Häcken är absolut inte rädd för dagens IFK. Däremot kommer jag själv inte att spela på matchen.

Spreadsheet på blåvittbettingen:
http://www.spreadsheet.se/ifkgoteborg

Summa: "2415 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar