torsdag 7 april 2011

Fotbollsbetting: Feta spel i Europa League!

Då var det efter tisdagens och onsdagens CL-matcher dags för Europa League. Många svårtippade matcher, men trots det har jag hittat två spel som jag gillar. Rygga på ni som vågar!

Porto - Spartak Moskva 1/1 till 2.06 på BetFair, 3 % insats (72 kr)
Porto tog i helgen hem den inhemska ligan med 5 (!) matcher kvar att spela. Att man inte ska ha kunnat ladda om ifrån seriesegern är väl det som talar emot Porto, men då man har haft fullt fokus på Europa League hela säsongen och kanske ännu mer nu så tror jag starkt på Porto. Man ska ha fulltaligt lag och på topp kommer Hulk och Falcao jaga mål åt Portugiserna, förhoppningsvis kommer uppgiften bli lättare då Spartak enligt uppgifter ska sakna deras bästa (?) mittback Pareja och även ordinarie högerbacken Parshivlyuk. Ettan tycker jag ligger för lågt men ledning efter första halvlek och till slut vinst det tycker jag är ett mycket intressant odds.

Dinamo Kiev - Braga "hemmalag håller nollan" till 2.10 på BetFair, 3 % instats (72 kr)
För det första måste man säga att båda lagen har gjort en bra säsong i EL. Två lag som jag egentligen inte har haft så bra koll även om jag nu lyckats läsa på om Dinamo och är kanske inte så förvånad att dom har tagit sig så långt Känn bara på anfallsparet Shevchenko - Milevskiy. Jag tror man tar sig ännu längre men det blir viktigt att komma ut med ett bra resultat från första matchen. Dinamo är bra på att hålla nollan hemma samtidigt som Braga antagligen vill göra som man gjort borta mot Lech Poznan och Liverpool, nämligen hålla nere siffrorna och vara tämligen ointresserade av att gå framåt (inget mål under de två bortamatcherna).

Dagens bombenförslag hos AB.

Summa: "2411 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar