söndag 17 april 2011

Blåvittbetting: Inför IFK Göteborg - Helsingborg

Match: IFK - Helsingborg
Förslag: under 2.5 mål
Odds: 1.76, BetFair

Troliga startelvor:
IFK (4-2-3-1): Sandberg, A. Johansson - Sigurdsson - K. Svensson - Valgardsson, S. Eriksson - J. Johansson, Selakovic - Drugge - Bjarnason, Hysén
Helsingborg(4-4-2):  P. Hansson, C. Andersson - M. Nilsson - P.Larsson - Edman, Lindström - Mahlangu - Gashi - R. Jönsson, Sundin, Gerndt

Analys:
Fet match i allsvenskan, ett riktigt klassiker möte. Helsingborg har inlett allsvenskan riktigt lovande med två 1-0 vinster mot Elfsborg och Mjällby. Laget verkar ha kvar självförtroendet och spelet från förra året även fast Marcus Lantz och Joel Ekstrand har lämnat laget. Blåvitt har aviserat lite ändringar i startelvan sedan förlustmatchen mot Häcken senast. Robin Söder är helt borttagen ut truppen och Tobias Sana är hänvisad till bänken, enligt tränarteamet har dock detta enbart med att man har många tuffa matcher på kort tid och vill gå runt på spelare. Jakob Johansson var sjuk senast och som Jonas Olssons favorit går han självklart in på innermitfältet och även Kalle Svensson är tillbaka och tar tillbaka sin mittbacksplats från Hjalmar Jonsson. Om matchen tror jag det blir mycket kamp som vanligt mot Helsingborg. Jag tror inte vi får se så mycket heta målchanser därav underoddset. Jag tror vi max får se 3 mål (2-1 till något av lagen) men tippar 1-1, annars känns Helsingborg något hetare på förhand. Jag själv kommer inte spela på matchen då jag tycker den är extremt svårtippad.

Spreadsheet på blåvittbettingen:
http://www.spreadsheet.se/ifkgoteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar