tisdag 5 april 2011

Fotbollsbetting: Champions League

Igår fick vi med största sannolikhet bevittna den sämsta domarinsatsen under allsvenskan 2011. Jag pratar naturligtvis om Daniel Stålhammar som fick för sig att han ville vara i centrum i allsvenska premiären. Först tar han ett gult kort på en perfekt glidtackling av Karl Svensson, men fan hade inte fått nog och passade sedan på att ge Kalle en ytterligare varning och en extremt tveksam sådan. I övrigt hade han ingen känsla för fördelar åt båda lagen. Nej, jag hoppas att vi slipper sådana pajasdomare som Daniel Stålhammar framöver som vill in och avgöra matcher.

IFK spreadsheet

Så nu fick jag det sagt, nu kör vi på dagens speltips:

Real Madrid - Tottenham "hemmalag håller nollan" till 2.00 på Nordicbet, 3 % insats (70 kr)
Skön match ikväll. Real Madrid kommer närmast från ett litet debakel hemma mot Sporting Gijon. Det ska dock sägas att jag tycker Sporting är grymt underskattade och ställer man över de spelare som Real gjorde då får man skylla sig själv. Till dagens match är vissa offensiva spelare osäkra, men jag kan inte tänka mig att man sätter Cristiano på bänken. Marcelo på vänsterbacken är även osäker, men ärligt talat tror jag Arbeloa är en bättre defensiv lösning, vilket motiverar spelet ännu mer. Tottenham har även de skadeproblem, kanske inte så mycket bland de offensiva krafterna men hur man formerar backlinjen blir intressant. Hur som helst tror jag på en tät match där Tottenham försöker göra en liknande match som mot Milan borta, vilket kommer hålla nere målchanserna åt båda håll. Lägg därtill Mourinho effekten och jag tycker vi har ett bra odds här.

Summa: "2341 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar