måndag 4 april 2011

Blåvittbetting: Inför IFK Göteborg - Örebro

Match: IFK Göteborg - Örebro
Förslag: 1 (Pengarna tillbaka vid oavgjort)
Odds: 1.55, BetFair

Troliga startelvor:
IFK (4-2-3-1): Sandberg, A. Johansson - Sigurdsson - K. Svensson - Valgardsson, S. Eriksson - J. Johansson, Söder - Drugge - Sana, Hysén
Örebro (4-3-3): Alvbåge, Antonnen - Wikström - Almebäck - Wowoah, Bedoya - Kihlberg - Gerzic, Astvald - Haddad - Rama

Analys:
Gött med allsvensk premiär på Gamla Ullevi och bi har två relativt friska lag. I hemmalaget har Stefan Selakovic insjuknat och sedan tidigare är även Niklas Bärkroth otillgänglig till matchen. Efterrapporter från IFK's träningsmatchvinst mot LSK förra veckan skvallrar om att Tobias Sana gjorde ett bra inhopp och jag kan tänka mig att han för tillfället går före Elmar Bjarnason i en startelva i dagsläget. Den andra frågan är om man väljer att spela med Mikael Dyrestam eller Logi Valgardsson som vänsterback. Jag tror att JO väljer att spela med Valgardsson som ändå värvats för att lösa lagets problem på vänsterbacken. I Örebro ska man inte ha några större avbräck enligt det jag fått fram. Personligen är jag lite tveksam till lagets anfallare, varför jag även inte tror att laget kommer vara inblandade i en allsvensk toppstrid i höst. Samtidigt sitter deras två bästa spelare på utgående kontrakt, Almebäck och Gerzic. Jag förväntar mig en tuff match som det alltid brukar vara mellan lagen på Gamla Ullevi, däremot tycker jag att IFK har ett bättre lag på pappret och har inte förlorat på GU mot Örebro på 10 år (!). Egentligen avråder jag från betting på denna matchen men detta tycker jag är det bästa tillgängliga oddset.

Spreadsheet på blåvittbettingen:
http://www.spreadsheet.se/ifkgoteborg

Summa: "2341 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar