måndag 30 maj 2011

Fotbollsbetting: Div 1. Södra - Norrby vs. ÖIS

Många serier tar uppehåll för tillfället men de lägre svenska serierna tar inte paus nu. Dagens match hitta vi i borås.

Norrby - ÖIS "under 2.5 mål" till 2.00 på betsafe, 3 % insats (49 kr)
Mycket statistik bakom den här "reken". Norrby har efter 6 matcher målstatistiken 7-5(2 matcher över 2.5) och ÖIS har efter 6 matcher målstatistiken 5-5 (1 match över 2.5). Räkna med målsnålt alltså. Norrby har dock startat serien bra, men främst möt lag från nedre halvan. Nu möter man ett ÖIS med ett bra försvar, kan räkna upp kända namn som mittbackarna David Leinar och Danny Ervik. Samt tidigare Blåvittspelaren och Turkietproffset Sebastian Johansson spelar som innermitfältare och stärker från den positionen ÖIS-försvaret. Annars känner jag själv till Oskar Wallén som jag mötte i division 4 förra året. Vad jag kommer ihåg så är han lite lik Fredrik Jensen i Trelleborg, stor, stark och kämpar mycket. Någon större målskytt kan jag inte säga att han känns som, men han är ung och kan säkert utveckla det. Om Wallén är med idag vet jag inte då han utgick med skada senast. Det lilla jag läst om Norrby så ska man ha en stabil backlinje och mitfält vilket självklart gör detta oddset ännu mer intressant. Jag tror Norrby kommer föra matchen, ÖIS vill nog hålla nollan så länge man kan för att sedan gå på kontring med deras löpstarka spelare. Jag tippar 1-1.

Rättning 28 maj:
Sarpsborg - Lilleström 1, DnB (1.98) - 105 kr, resultat: 2-4, vinst/förlust: - 105 kr

Summa: "1646 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar