onsdag 22 juni 2011

Blåvittbetting: Inför IFK Göteborg - Elfsborg

Match: IFK Göteborg - Elfsborg
Förslag: 1
Odds: 2.35, Expekt

Troliga startelvor:
IFK Gbg(4-2-3-1): Sandberg - E. Lund, Sigurdsson, H. Jonsson, Dyrestam - Bjarnason,  J. Johansson -  Bärkroth, A. Drugge, Sana - Hysén
Elfsborg(4-4-2): Covic - J. Karlsson, Mobaeck, Augustsson, Klarström - Ishizaki, A. Svensson, Nordmark, Hult - Elm, L. Nilsson
Analys:
Blåvitt får till dagens match tillbaka tre viktiga pjäser i form av Kalle Svensson, Logi Valgardsson och Elmar Bjarnason. Då förväntas bara den sistnämnde få starta då Jonas Olsson verkar ge Hjalmar Jonsson och Mikael Dyrestam förtroende efter en fin insats borta mot Mjällby senast. Elfsborg förlorade senast borta mot deras stora spöke Gefle. Då var i och för sig Anders Svensson inte med, men boråsarna hade nog redan då lite för mycket fokus på denna matchen. Jag tycker matchen känns lite som en vägskälsmatch för IFK. Antingen så börjar man blanda sig in i toppen rejält genom att ta tre poäng idag eller så fortsätter man harva i mitten av tabellen. Om jag känner mitt Blåvitt rätt så var Djurgården en plump, precis som bortamatchen mot AIK var. Personligen tycker jag laget har för lite poäng gentemot det spelet man oftast visat upp. Jag tror hemmalaget gör vad som behövs och vinner med 2-1. Anledningar är att Elfsborg inte trivs på Gräs (eller bortaplan), IFK har haft bra resultat mot Elfsborg på Gamla Ullevi samt så är det Ragnar Sigurdssons sista match och han kommer inte att tolerera en förlust.

Spreadsheet på blåvittbettingen:
http://www.spreadsheet.se/ifkgoteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar