torsdag 23 juni 2011

Fotbollsbetting: Djurgården ångar på?

En del att spela på idag och själv fastnade jag för matchen Örebro - Djurgården.


Örebro - Djurgården, X2 (1.99, BetFair), Låg Insats RÄTT
Pratade med en örebrosupporter under dagen som tänkte att sätta pengar på Djurgården pga laget som ÖSK ställer upp med, jag är beredd att hålla med. Utan Almebäck, Gerzic och Bedoya så är Örebros mitfält och försvar inte mycket att hänga i granen. Djurgården verkar samtidigt ha hittat formen, framförallt försvarsmässigt. Jag har sett två matcher på Gamla Ullevi mellan IFK - DIF, där DIF varit det klart bättre laget båda matcherna. Nu såg jag inte senaste vinsten för Djurgården mot Syrianska men 3-0 låter som ett stabil vinst. Däremot såg jag delar av sömnpillret Halmstad - ÖSK, där ÖSK inte imponerade. Om Valdet Rama gör en kanonmatch kan han självklart själv avgöra matchen till ÖSK's fördel och Djurgården är ju inte helt vana vid konstgräset, men nygamle tränaren Magnus Pehrsson verkar ha fått ordning på försvarsspelet och ett hungrigt bortalag anförda av Mattias Jonsson vet att man redan nu måste börja kriga om varje poäng så tror jag minst Djurgården får med sig en pinne hem till Stockholm.

http://www.spreadsheet.se/bettinggurunblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar