lördag 29 januari 2011

Målrika Bayern?

Ber om ursäkt för det sena inlägget och hoppas att ni läsare har överseende med det. Efter att ha kollat igenom dagens fotbollsutbud är jag aningen besviken. Inte mycket som tilltalar mig. I spanska ligan såg Mallorca och Malaga riktigt intressanta ut, men deras motståndare visar god form vilket gör att inte oddsen kändes tillräckligt bra. Alkmaar i Holland kan även vara intressant. Men igår gjorde jag ett stort misstag i tyska 2a divisonen, då jag inte hade fått fram tillräckligt med info om laguppställningarna. Hoppas istället att ni satte 2an på Blåvitt som satt säkert tycker jag, Tromsö hade inte mycket i "målchansväg" att komma med.

Det mest spelvärda jag hittade idag finns i Tyskland.

Werder Bremen - Bayern Munchen "över 2.5 mål" till 1.65 på BetFair, 3 % insats (50 kr)
Svårtippad match detta. Det man kan säga om lagen är att båda är skadedrabbade. I hemmalaget saknar man Mezut Özil sen i somras och det är inte riktigt någon som lyckats ersätta honom. Även "mittbacksbjässen" Naldo saknas fruktansvärt vilket resulterat i att laget inte riktigt fungerar som det ska och håller till allt för långt ner i tabellen. I de senaste matcherna har däremot Bayern lyckats riktigt bra, men har framförallt gjort mycket mål. Anfallarna Thomas Muller och Mario Gomez har på de senaste 5 matcherna gjort 6 respektive 8 mål och är i god målform. Man har däremot tappat Van Bommel till Milan, men det ska egentligen bara göra laget än mer offensivare och känsligt bakåt. Med rådande förutsättningar tror jag att 7-8 av 10 matcher slutar med mer än 2.5 mål, därav ett helt okej odds.

Dagens spel på AB.

Rättning:
Aue - Osnabruck 1 (2.00) - 51 kr, resultat: 0-1, vinst/förlust: - 51 kr

Summa: "1656 kr (1000 kr vid start)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar