fredag 3 juni 2011

Fotbollsbetting: EM-Kval 2012

Då var det dags för emkval och vårat kära Sverige spelar en tung match borta mot Moldavien, själva oddset på Sverige tycker jag ser okej ut trots att Zlatan är skadad. Zlatan är extremt viktig mot nationer där det krävs något lite extra för att avgöra matchen, men kan vara totalt värdelös mot motstånd som Moldavien som senast på råsunda. Jag tror snarare att de i denna matchen gynnar Sverige att Zlatan är skadad.

Dock har inte jag valt att spela på Sverige idag utan har istället dessa som spelförslag:

Österrike - Tyskland, 2 - Håller Nollan (2.37, bet365), Låg insats FEL
Tyskland är överlägsna i sin grupp och man har en väl fungerande grupp, varav de flesta fortfarande har sina bästa år framför sig. Idag spelar man dock utan Bastian Schweinsteiger vilket kan bli ett avbräck, men jag tror man mest kommer hålla till på österrikarnas planhalva. Mellan stolparna står även Manuel Neuer som sista utpost och han brukar inte gilla att släppa in mål. Tyskland har släppt ett mål på de 5 matcherna man spelat i kvalet.

Italien - Estland, 1 - Håller Nollan (1.67, betfair), Låg insats RÄTT
Italien är precis som Tyskland mycket duktiga på att hålla tätt. Visst har Estland chockat Serbien i två matcher i gruppen, men Italien känns mer pålitligt under Cesare Prandelli gentemot vad man gjort tidigare. Jag förväntar mig att Estländarna backar hemåt och försöker täppa till och jag kan inte se vem i bortalaget som ska lyckas göra mål på Gigi Buffon. Italien har släppt ett mål på de 5 matcherna man spelat i kvalet.


Färöarna - Slovenien, 2 - Håller Nollan (1.76, betfair), Låg insats RÄTT
Inte så mycket att orda om egentligen, visst är inte Slovenien något dundergäng rent individuellt, men dock ett väl fungerande lagbygge. Färöarna ska inte vara några problem. Bättre läge att ta sig ett steg närmare EM får man inte. Som sista utpost har man skicklige Samir Handanovic som jag inte kan se Färöarna göra mål på.


Kroatien - Georgien, Under 2.5 mål (2.10, betfair), Låg insats FEL
Georgien är ett lurigt gäng som inte riktigt någon verkar ha koll på. Man är duktiga på att täppa till bakåt och man vann hemmamatchen i mars mot Kroatien med 1-0 efter ett sent mål av Levan Kobiashvili. Kroatien har egentligen inga dunderanfallare enligt mig och jag tror Kakha Kaladze i bortaförsvaret kan hålla bra koll så att siffrorna inte rinner iväg. Men självklart vinner Kroatien till slut med spelare som Modric, Krancjar och Petric. 1-0 kanske?

Följ mina spel på:
http://www.spreadsheet.se/bettinggurunblogg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar